הכלים שלנו הם כל אותם תרגילים וכלי הדרכה שאנו משתמשים בהם בליווי היזמי שאנו מעניקים לנשות ואנשי חינוך. היוזמות מתפתחות בתהליך מעגלי ומתמשך אשר מחובר באופן תמידי אל הניצוץ והתשוקה של כל יזם/ת.
יש כאן טעימה והזדמנות לראות את מגוון הכלים בהם אנו משתמשים בתהליכי היזמות שאנו מלווים על מנת לקבל המשגה והשראה.

מרגישים שזה יכול לעזור לכם? רוצים לדעת יותר?

מעגל פיתוח יוזמה

התמונה לשם המחשה בלבד
גללו למטה למעגל הכלים המלא:

התרגיל הזה שייך לשלב הניצוץ מתוך מעגל התפתחות היוזמה

בתוך כל יזמ/ת אמיתי/ת קיים ניצוץ – אותה תשוקה לנושא או לתחום דעת מסוים. הניצוץ הוא המנוע שמאפשר ליזמים ויזמיות ליהנות ממה שהם עושים, למצוא את התשוקה שביזמות, את הרצון להמשיך לפתח את היוזמה, להגדיל ולהרחיב אותה.

החיבור לניצוץ הוא שמאפשר ליהנות מיתרונות היזמות האישיים והמקצועיים – תחושת התרוממות והתחדשות, הנאה, משמעות וסיפוק. הניצוץ מאפשר לגבש, להרחיב ולהעמיק את תפסית התפקיד החינוכי. הוא מחבר את ההשראה להגדרת התפקיד הפורמאלית שלנו. איך נמצא את הניצוץ שלנו? איך נסייע לאחרים לגלות את הניצוץ היזמי שלהם? היעזרו בכלים המצורפים

תרגיל
יצירה

לוח השראה

ההשראה מגיעה מעצמה או שאפשר לצאת לחפש אותה? ואיך? לוחות השראה יכולים לעזור לנו לחפש את מה שמעורר אותנו, מחבר אותנו לעשייה, לעצמנו, לרצונות שלנו.

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?

התרגיל הזה שייך לשלב הניצוץ מתוך מעגל התפתחות היוזמה

בתוך כל יזמ/ת אמיתי/ת קיים ניצוץ – אותה תשוקה לנושא או לתחום דעת מסוים. הניצוץ הוא המנוע שמאפשר ליזמים ויזמיות ליהנות ממה שהם עושים, למצוא את התשוקה שביזמות, את הרצון להמשיך לפתח את היוזמה, להגדיל ולהרחיב אותה.

החיבור לניצוץ הוא שמאפשר ליהנות מיתרונות היזמות האישיים והמקצועיים – תחושת התרוממות והתחדשות, הנאה, משמעות וסיפוק. הניצוץ מאפשר לגבש, להרחיב ולהעמיק את תפסית התפקיד החינוכי. הוא מחבר את ההשראה להגדרת התפקיד הפורמאלית שלנו. איך נמצא את הניצוץ שלנו? איך נסייע לאחרים לגלות את הניצוץ היזמי שלהם? היעזרו בכלים המצורפים

תרגיל
יצירה

מעטפות
פותחות

מעטפה נפתחת ומתוכה יוצא עולם שלם של חיבור פנימה, גילויים אישיים ושיתוף. זהו תרגיל קבוצתי המאפשר שיח קרוב ואישי, המעניק מקום לכל אחד מהמשתתפים ומעורר השראה ויצירתיות טבעיות.

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?

התרגיל הזה שייך לשלב הניצוץ מתוך מעגל התפתחות היוזמה

בתוך כל יזמ/ת אמיתי/ת קיים ניצוץ – אותה תשוקה לנושא או לתחום דעת מסוים. הניצוץ הוא המנוע שמאפשר ליזמים ויזמיות ליהנות ממה שהם עושים, למצוא את התשוקה שביזמות, את הרצון להמשיך לפתח את היוזמה, להגדיל ולהרחיב אותה.

החיבור לניצוץ הוא שמאפשר ליהנות מיתרונות היזמות האישיים והמקצועיים – תחושת התרוממות והתחדשות, הנאה, משמעות וסיפוק. הניצוץ מאפשר לגבש, להרחיב ולהעמיק את תפסית התפקיד החינוכי. הוא מחבר את ההשראה להגדרת התפקיד הפורמאלית שלנו. איך נמצא את הניצוץ שלנו? איך נסייע לאחרים לגלות את הניצוץ היזמי שלהם? היעזרו בכלים המצורפים

תרגיל
כתיבה

היזמ/ת
שבתוכי

בכל אחד מאיתנו קיים גרעין יזמי. כולנו יוזמים מפעם לפעם – עבור חלקנו זה קל יותר ועבור אחרים זה קשה בהרבה. אבל בכולנו קיימת היכולת ליזום וכולנו התנסינו בכך לאורך חיינו במסגרות השונות – בילדות, במשפחה, עם החברים, בעבודה. מה נוכל ללמוד מההתנסות הזו? ואיך?

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?

התרגיל הזה שייך לשלב הניצוץ מתוך מעגל התפתחות היוזמה

בתוך כל יזמ/ת אמיתי/ת קיים ניצוץ – אותה תשוקה לנושא או לתחום דעת מסוים. הניצוץ הוא המנוע שמאפשר ליזמים ויזמיות ליהנות ממה שהם עושים, למצוא את התשוקה שביזמות, את הרצון להמשיך לפתח את היוזמה, להגדיל ולהרחיב אותה.

החיבור לניצוץ הוא שמאפשר ליהנות מיתרונות היזמות האישיים והמקצועיים – תחושת התרוממות והתחדשות, הנאה, משמעות וסיפוק. הניצוץ מאפשר לגבש, להרחיב ולהעמיק את תפסית התפקיד החינוכי. הוא מחבר את ההשראה להגדרת התפקיד הפורמאלית שלנו. איך נמצא את הניצוץ שלנו? איך נסייע לאחרים לגלות את הניצוץ היזמי שלהם? היעזרו בכלים המצורפים

תרגיל
חשיבה

האמצע
האפקטיבי

מהו המקום בו אנחנו יכולים ליהנות מכל העולמות ולהיות מאושרים ויעילים? איך נוכל למצוא אותו ולהגיע אליו? איך נוכל להתחשב גם בצרכים של השטח וגם בניצוץ האישי שלנו?

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?

התרגיל הזה שייך לשלב החלימה מתוך מעגל התפתחות היוזמה

תארו לכם מציאות חינוכית וחברתית בה הכל קורה בדיוק כמו שתרצו, כמו שתחלמו. מה בדיוק יש בעולם הזה? איך הוא נראה? מה המרכיבים שלו? בשביל שנדע לאן ללכת – צריך קודם להחליט לאן נרצה להגיע. זה הזמן לשרטט תמונת עתיד נשאפת, לחלום, ובגדול.

תרגיל
חלימה

תמונת עתיד

דמיינו שהיוזמה שלכם כל כך מוצלחת, הכי מוצלחת שאפשר לדמיין! עד כדי כך שמתפרסמת עליה כתבה בעיתון. מה יכתבו בכתבה הזו? מה הופך אותה לכזו ששווה פרסום כאייטם ראשי? למה הקוראים והקוראות ירצו לקרוא עליה?

תמונת עתיד מאפשרת לדייק חזון ולנסח מטרות, היא מרחיבה רפרטואר אפשרויות ויש לה כוחות שמשפיעים לא רק על העתיד, אלא ממש כאן על ההוה.

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?

התרגיל הזה שייך לשלב החלימה מתוך מעגל התפתחות היוזמה

תארו לכם מציאות חינוכית וחברתית בה הכל קורה בדיוק כמו שתרצו, כמו שתחלמו. מה בדיוק יש בעולם הזה? איך הוא נראה? מה המרכיבים שלו? בשביל שנדע לאן ללכת – צריך קודם להחליט לאן נרצה להגיע. זה הזמן לשרטט תמונת עתיד נשאפת, לחלום, ובגדול.

תרגיל
חלימה

דף חלימה

"אם תצליחו לשחרר את המחשבות שלכם ממחסומי המציאות היומיומית, תוכלו להגיע לפתרונות רדיקליים באמת לבעיות שלכאורה אין להן פתרון. מבחינה זו, חלומות בהקיץ קשורים קשר אמיץ לחדשנות ולאלתור. כדי לחלום בהקיץ יש צורך בשחרור המחשבה והתרת כל המעצורים – כולל מעצור ההיגיון. התהליך איננו ליניארי, אך הוא יכול להיות מוכוון-משימה – התמקדות אינטנסיבית (אם כי לא מודעת)ואז זיקוק הרעיון עצמו"
(חלימה בהקיץ על פי: פרוהמן, 2009 ,עמ' 93–96).

ראו את הדמיון שלכם באופן מוחשי, הרגישו שאתם פוסעים בתוך היוזמה העתידית שלכם ונסו כעת לכתוב בדפים שלכם את כל מה שיכולתם לדמיין לעצמכם.

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?

התרגיל הזה שייך לשלב החלימה מתוך מעגל התפתחות היוזמה

תארו לכם מציאות חינוכית וחברתית בה הכל קורה בדיוק כמו שתרצו, כמו שתחלמו. מה בדיוק יש בעולם הזה? איך הוא נראה? מה המרכיבים שלו? בשביל שנדע לאן ללכת – צריך קודם להחליט לאן נרצה להגיע. זה הזמן לשרטט תמונת עתיד נשאפת, לחלום, ובגדול.

תרגיל
צוות

מעגל חלימה

היכולת לחלום, ביחד וכחלק מצוות, היא יכולת מתפתחת – בהתחלה אולי יהיה לכם רק רעיון אחד, אבל ככל שתתקדמו במעגל יעלו עוד ועוד רעיונות, עוד ועוד חלומות. זה שריר שאפשר ורצוי לאמן אותו. חלימה משותפת שהופכת לעשייה – לפעולה יזמית. שינוי מהותי שמתחיל מרישות החלומות בין שותפים לדרך.

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?

התרגיל הזה שייך לשלב החלימה מתוך מעגל התפתחות היוזמה

תארו לכם מציאות חינוכית וחברתית בה הכל קורה בדיוק כמו שתרצו, כמו שתחלמו. מה בדיוק יש בעולם הזה? איך הוא נראה? מה המרכיבים שלו? בשביל שנדע לאן ללכת – צריך קודם להחליט לאן נרצה להגיע. זה הזמן לשרטט תמונת עתיד נשאפת, לחלום, ובגדול.

תרגיל
כתיבה

מופעים רצויים

במקום לדבר בשפה של מטרות, בואו נדבר בשפה של עדויות בשטח. מה נרצה לראות בשטח בשביל לדעת שהצלחנו, שהיוזמה הצליחה. זה הזמן לסמן עדויות רצויות בשביל שנוכל לשאוף להגיע אליהן ולכוון לשם פעולות מדויקות.

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?

התרגיל הזה שייך לשלב הפיתוח הרעיוני מתוך מעגל התפתחות היוזמה

צריכים עזרה כדי להגיע לרעיונות טובים וחדשניים ליוזמה? אתם במקום הנכון! או שמא כבר יש לכם רעיון ראשוני ליוזמה? מעולה!

מה נעשה עכשיו? איך נצא לדרך? מה הצעד הראשון? כאן תוכלו למצוא את כל הכלים שיעזרו לכם לפתח ולהבנות רעיונות.

תרגיל
צוות

Scamper

איך אפשר להסתכל על מה שכבר קיים במרחב החינוכי שלנו וליצור ממנו משהו חדש, אחר, מיטיב יותר? לעיתים נדמה לנו שיוזמה חינוכית דורשת "המצאת גלגלים", אבל במציאות החינוכית אנחנו יכולים לקחת את כל היש ולהפוך אותו ליש אחר, מדויק, חדשני ונכון יותר – זוהי יזמות מקיימת.

איך נעשה זאת ואיך נסגל לעצמנו טכניקת חשיבה יצירתית מתמדת על המציאות? כל הפרטים כאן.

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?

התרגיל הזה שייך לשלב מיקוד הצורך מתוך מעגל התפתחות היוזמה

כדי שיוזמה תהיה משמעותית, בת קיימא ויעילה היא חייבת להיות מחוברת לצורך בשטח. לעיתים נדמה שהצורך ברור לנו, כמעט אינטואיטיבי, אבל מסתבר שזה לא בהכרח כך. שאילת שאלות נכונות, העמקה וירידה לשורש העניין הן שיאפשרו יזמות רלוונטית, כזו שתוכל להשיג את המטרה.

תרגיל
כתיבה

מאבחון מצב
למענה לצורך

אנחנו יזמים ויזמיות אמיתיים, זה בוער בנו! איך נראית יוזמה בתחילת הדרך? מהו המהלך השלם ליצירת יוזמה – זיהוי הצורך בשטח וחיבור הרעיון העומד בבסיס היוזמה אל אותו צורך.

כאן תמצאו כלי שיוביל אתכם בתוך הדרך הזו.

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?

התרגיל הזה שייך לשלב הפיתוח הרעיוני מתוך מעגל התפתחות היוזמה

צריכים עזרה כדי להגיע לרעיונות טובים וחדשניים ליוזמה? אתם במקום הנכון! או שמא כבר יש לכם רעיון ראשוני ליוזמה? מעולה!

מה נעשה עכשיו? איך נצא לדרך? מה הצעד הראשון? כאן תוכלו למצוא את כל הכלים שיעזרו לכם לפתח ולהבנות רעיונות.

תרגיל
כתיבה

מרעיון למעשה

יש רעיון? יאללה אפשר לצאת לדרך? להתחיל להפעיל את היוזמה, לרתום שותפים, לגייס משאבים?
זה רק נשמע פשוט!

לאחר שגיבשנו רעיון ליוזמה, כדאי לעצור ולתכנן כל אחד מהמרכיבים שלה – ממש כמו לפני שמתחילים לבשל או לאפות מתכון מסובך. מרעיון למעשה הוא מודל – מתכון בסיסי ליוזמה חינוכית מוצלחת.

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?

התרגיל הזה שייך לשלב למידה וחקר מתוך מעגל התפתחות היוזמה

מה כבר קיים בעולם היזמי ובעולם החינוכי שדומה ליוזמה שלנו או שעונה על צורך דומה ומה נוכל ללמוד מכך וליישם ביוזמה שלנו?

ההכרות עם השדה היזמי חינוכי הרלוונטי היא הכרחית – היא חלק מהבקיאות בנתונים וב'שוק' הרלוונטי, היא יכולה לקדם אותנו ואת היוזמה שלנו ובלעדיה אנחנו עלולים לייצר עוד מאותו הדבר.

על מנת לייצר יוזמה חדשנית ומדויקת, בעל ערך מוסף – עלינו להכיר היטב את הקיים.

תרגיל
חשיבה

LAI

LAI – למידה לאורך החיים או למידה מתמדת, מניחה שלמידה מתקיימת בכל שלבי החיים ובכל הקשרי החיים. ועדיין, לרוב, מחוץ למסגרות הלמידה הפורמליות, רובנו זונחים את הלמידה, הקריאה, ההאזנה, התבוננות או לפחות פחות מודעים ומכוונים אליהן. רצוי שתהליכי הפיתוח המקצועיים והאישיים שלנו יהיו מחוברים ללמידה מתמשכת, בסגנון ובדרך המיטיבים עבורנו. קל וחומר כיזמים ויזמיות. עלינו לקחת אחריות על תהליכי הלמידה שלנו כחלק מתהליכי החקר, הפיתוח וההטמעה של היוזמה.

איך אפשר לעשות את זה? איך מתעדפים למידה במסגרת התהליך היזמי?
יוזמים באופן אקטיבי למידה.
כל הפרטים כאן.

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?

התרגיל הזה שייך לשלב היישום והוצאה לפועל מתוך מעגל התפתחות היוזמה

איך נתנסה בשטח, איך נהפוך את היוזמה למציאות יומיומית? איך נרתום שותפים, איך נגדיל את מעגלי ההשפעה של היוזמה שלנו, לאן עוד נוכל להתרחב ואיפה עוד נוכל להשפיע בפועל?

על השאלות הללו תוכלו למצוא מענה כאן.

תרגיל
כתיבה

POC

בדיקת היתכנות היא התנסות ממשית ביוזמה שלנו בקנה מידה מצומצם, מתוך מטרה לשפר ולדייק את היוזמה שלנו לפני היישום הרחב שלה. למה זה חשוב ואיך נצא לבדיקת היתכנות?

כל הפרטים כאן

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?

התרגיל הזה שייך לשלב היישום והוצאה לפועל מתוך מעגל התפתחות היוזמה

איך נתנסה בשטח, איך נהפוך את היוזמה למציאות יומיומית? איך נרתום שותפים, איך נגדיל את מעגלי ההשפעה של היוזמה שלנו, לאן עוד נוכל להתרחב ואיפה עוד נוכל להשפיע בפועל?

על השאלות הללו תוכלו למצוא מענה כאן.

תרגיל
חשיבה

רתימת שותפים

רתימת שותפים ובנית שותפויות הן מיומנויות בסיסית ומהותיות בתהליך יזמי שמבקש למצוא מקום בעולם. הן הכרחיות על מנת שיוזמה תהיה רחבה ומשמעותית, כלומר שמעגלי ההשפעה שלה יהיו רחבים ככל הניתן. כשאנו מעוניינים לרתום שותפים לתהליך היזמי שאנחנו מובילים, עלינו להבין מי השותפים הפוטנציאליים, מה נרצה שיהיה התפקיד שלהם ביוזמה, איך נכון לפנות אליהם, מה הזיקה שלהם ליוזמה ואיך נוכל לגרום להם לחוש שייכים. על כל השאלות הללו כדאי להתחיל לענות כבר בתחילת הדרך.
כל הפרטים כאן.

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?

התרגיל הזה שייך לשלב היישום והוצאה לפועל מתוך מעגל התפתחות היוזמה

איך נתנסה בשטח, איך נהפוך את היוזמה למציאות יומיומית? איך נרתום שותפים, איך נגדיל את מעגלי ההשפעה של היוזמה שלנו, לאן עוד נוכל להתרחב ואיפה עוד נוכל להשפיע בפועל?

על השאלות הללו תוכלו למצוא מענה כאן.

תרגיל
חשיבה

נראות היוזמה

למה חשוב לתת נראות ליוזמה שלנו? מה עומד מאחורי הרצון והצורך להראות את העשייה היזמית חינוכית שלנו? למתן נראות ליוזמה יש חשיבות כפולה – חשיפת היוזמה והעשייה החינוכית כלפי חוץ כחלק מרתימת שותפים, הפצה והגדלת האימפקט.

ולצד זאת, נראות ליוזמה היא חלק חשוב בתהליך הפדגוגי החינוכי שעוברים התלמידים והתלמידות. איך הופכים את התהליך ל'נראה' ו'ראוי'? איך אפשר לעשות זאת? כל הפרטים כאן.

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?

התרגיל הזה שייך לשלב מיקוד הצורך מתוך מעגל התפתחות היוזמה

כדי שיוזמה תהיה משמעותית, בת קיימא ויעילה היא חייבת להיות מחוברת לצורך בשטח. לעיתים נדמה שהצורך ברור לנו, כמעט אינטואיטיבי, אבל מסתבר שזה לא בהכרח כך. שאילת שאלות נכונות, העמקה וירידה לשורש העניין הן שיאפשרו יזמות רלוונטית, כזו שתוכל להשיג את המטרה.

תרגיל
כתיבה

חמשת ה׳למה׳

איך נזהה את הצורך עליו נרצה לענות? האם התשובה האינטואיטיבית היא אכן התשובה המדויקת? ומה יקרה אם לא נזהה נכון את הצורך?

האם היוזמה שלנו תוכל לתת לו מענה?איך נוכל למצוא אותו ולהגיע אליו? איך נוכל להתחשב גם בצרכים של השטח וגם בניצוץ האישי שלנו?

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?

התרגיל הזה שייך לשלב מיקוד הצורך מתוך מעגל התפתחות היוזמה

כדי שיוזמה תהיה משמעותית, בת קיימא ויעילה היא חייבת להיות מחוברת לצורך בשטח. לעיתים נדמה שהצורך ברור לנו, כמעט אינטואיטיבי, אבל מסתבר שזה לא בהכרח כך. שאילת שאלות נכונות, העמקה וירידה לשורש העניין הן שיאפשרו יזמות רלוונטית, כזו שתוכל להשיג את המטרה.

תרגיל
כתיבה

הקפאת
תמונת מצב

תארו לעצמכם שהיינו יכולים לעצור הכל ורק להתבונן על מה שקורה במרחב החינוכי שלנו. כמה למידה התבוננות כזו יכולה לזמן לנו, כמה מחשבה ותובנות? אז איך נעשה את זה בפועל?

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?

התרגיל הזה שייך לשלב הערכה ורפלקציה מתוך מעגל התפתחות היוזמה

איך נדע אם היוזמה שלנו אכן קלעה לצורך שזיהינו? איך נדע אם השגנו את המטרות שהצבנו? ומה קרה לנו בתהליך? השלב הזה של רפלקציה והערכה הוא שלב שדורש האטה, פינוי מקום והתבוננות.

הוא שלב חשוב מאין כמוהו וחשוב לעצור ולאפשר לעצמנו שהייה.

תרגיל
צוות

גלגל רפלקציה

כשיוזמים, מפתחים ופועלים יחד כצוות, יש משמעות לנקודת המבט של כל אחד מחברי וחברות הצוות על היוזמה, על הפעילות בה, על ההצלחות ועל האתגרים. התייחסות אל כל אחת מנקודות המבט השונות וקיום שיח מקדם יכולים לעזור לנו להעריך את היוזמה שלנו ולהחליט איך להמשיך מכאן.

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?

התרגיל הזה שייך לשלב הערכה ורפלקציה מתוך מעגל התפתחות היוזמה

איך נדע אם היוזמה שלנו אכן קלעה לצורך שזיהינו? איך נדע אם השגנו את המטרות שהצבנו? ומה קרה לנו בתהליך? השלב הזה של רפלקציה והערכה הוא שלב שדורש האטה, פינוי מקום והתבוננות.

הוא שלב חשוב מאין כמוהו וחשוב לעצור ולאפשר לעצמנו שהייה.

תרגיל
כתיבה

כתיבת מאמר

כתיבת מאמר היא דרך לתת נראות וחשיפה מקצועית ליוזמה שפיתחנו או לרכיבים מסוימים בה, ולצד זאת היא מאפשרת לנו לחלץ ידע שנצבר ולא תמיד אנו מודעים אליו, לזקק רכיבים שניתן להעביר הלאה, לדייק את מהות היוזמה, את המהלך והמודל שפיתחנו, ואולי אף את הלמידה מתהליך הפיתוח שלה.

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?

התרגיל הזה שייך לשלב תכנית העבודה מתוך מעגל התפתחות היוזמה

איך נצא לדרך? מה הצעד הראשון? ממה חשוב להתחיל ועל מה צריך לחשוב כבר מעכשיו?

את כל השאלות האלה חשוב לשאול בשלב גיבוש תכנית העבודה על מנת שנוכל לעבוד בצורה מסודרת עם חלוקת תפקידים ברורה והתייחסות לכל המטרות שהצבנו.

על בסיס התשובות נבנה את תכנית העבודה שלנו שתכלול את אבני הדרך החשובות ותהיה מפורטת על פי לוח זמנים ריאלי.

תרגיל
חשיבה

מודל
ארבעת המימדים

יוזמה טובה, משמעותית ובת קיימא היא יוזמה אשר יש בה התייחסות מקיפה לתשתיות בארבעה מימדים המרכיבים אותה, וראייה הוליסטית של כולם יחד.

אז מהם אותם ארבעת המימדים ואיך נוכל להשתמש בהם על מנת לפתח את היוזמה שלנו?

מרגישים שזה יכול לעזור לכם?
רוצים לדעת יותר?